ریاضی عمومی 1 و 2

ریاضی عمومی

امين حسينعلي ميرزا

ریاضی عمومی از جمله دروس علوم پایه ی تمام رشته های مهندسی می باشد.

در ابتدا در این درس به بررسی اعداد پرداخته می شود و در ادامه ان با معرفی دنباله ها ادامه پیدا می کند. پس از آن با مفهوم تابع، حد، مشتق و انتگرال آشنا شده و در ادامه نیز با معرفی سری ها و کاربرد آنها پایان پیدا می کند. 

پیشرفت سریع دانش و صنعت در طی دو قرن اخیر، بدون تردید وامدار گسترش علم ریاضی است. در گذشته، فرض بر این بود که تنها گروه خاصی از افراد جامعه می­توانند ریاضیات را یاد بگیرند، اما امروزه ردپای آن در اکثر علوم و کاربردهای آن به راحتی در زندگی روزمره افراد دیده می­شود. در این میان، ریاضیات نقش مهمی را در دانش ریاضی ایفا می­ کند. به گونه ای که بدون فهم و آشنایی با مباحث ریاضیات عمومی، نمی­ توان سایر مفاهیم مرتبط با ریاضیات را که در اکثر رشته ­های دانشگاهی کاربرد دارد، فرا گرفت.

درس ریاضی عمومی 1 در ارتباط با حساب دیفرانسیل و انتگرال است. موضوع اصلی در این درس، آشنایی با جنبه­های محاسباتی آنالیز ریاضی کلاسیک می ­باشد. در آنالیز ریاضی کلاسیک، به مطالعه خواص بین فضاهای اقلیدسی پرداخته می­ شود و از آنجا که مطالعه این توابع به یک باره امکان پذیر نیست، موضوع به بخش­های مختلف تقسیم شده­است و به شکل مرحله به مرحله مورد مطالعه قرار می­گیرد.

برای دانلود جزوه مورد نظر بر روی لینک مورد نظر کلیک نمائید

 

  • پسورد فایل: bmeone.ir
  • گزارش خرابی لینک
  • نظرات
  • جزوه ریاضی عمومی 1
  • جزوه ریاضی عمومی 2
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر بدهید